Általános Értékesítési Feltételek 2024-03-19T12:24:01+00:00

Tisztelt Vásárlónk!

Ezúton is köszönjük Önnek, hogy bizalmával a BIRNER Autó Kft-t (a továbbiakban Értékesítő) tisztelte meg. Vásárlásával Ön (továbbiakban Vásárló), és az Értékesítő közt adásvételi szerződés jött létre, mely a termék átvételét követően is kötelezettséget jelent a szerződő felekre. A szerződés teljesítésekor a Vásárlónak ismernie kell az Értékesítő Általános Értékesítési Feltételeit és a Vásárló felelősségét, ezért kérjük, olvassa el a lentieket.

Amennyiben nem fogadja el az alábbiakban leírtakat, az Értékesítő az Áru visszavásárlás (visszáru) alcím alatt megfogalmazottoknak megfelelően visszavásárolja a Vásárlótól a terméket.

Általános Értékesítési Feltételek

Jótállási felelősség

Az Értékesítő a törvényben meghatározottak szerint minden általa forgalmazott termékre, amely a törvény hatálya alá tartozik, jótállást (garanciát) vállal a fogyasztók számára.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó, a 151/2003. (IX. 22.) Kormány. Rendeletben meghatározott kötelező jótállás időtartama a bruttó eladási ár függvényében:

10 000 forint – 100 000 forint összegű eladási ár esetén 12 hónap,

100 001 forint – 250 000 forint összegű eladási ár esetén 24 hónap,

250 001 forint összegű eladási ártól 36 hónap.

A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

  • A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
  • Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja.
  • A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadott naptól kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló kérheti:

  • Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Értékesítőnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • Ha az Értékesítő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. A Vásárló (ha jogszabály értelmében fogyasztónak minősül) és az Értékesítő (vállalkozás) közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére irányuló – szerződés esetén a Vásárló a hibát a kötelezett (Értékesítő) költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
  • Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A jótállási igény érvényesítésének feltételei:

  • a termék szakműhelyben történő, és a járműgyártó előírásainak megfelelő szakszerű beépítése, üzembehelyezése,
  • a termék rendeltetésszerű, normális utcai és üzemi körülmények között történő használata a használati utasítás figyelembevételével,
  • a termék gyártója által meghatározott járműbe történő, átalakítás nélküli beépítése,
  • a meghibásodás nem a termék természetes elhasználódásából következett be
  • jótállási időn belül történő bejelentés.

A jótállási igényt kizáró okok:

  • a termék üzemi körülményeire hatással lévő más alkatrész hibás működése,
  • helytelen tárolás, kezelés, vagy rongálás,
  • természetes kopás, elhasználódás,
  • elemi kár vagy természeti csapás okozta meghibásodás.

A termék meghibásodását a vásárlás helyén kell bejelenteni. Amennyiben a Vásárló az árut közvetlenül az Értékesítőtől vásárolta, úgy az ország bármelyik kirendeltségén megteheti a bejelentést.

Bejelentésével a Vásárló az igény megalapozottságának elbírálását kezdeményezi, mely szakszerű elvégzése érdekében a következőket szükséges biztosítania:

  • a meghibásodott terméket
  • az adásvétel létrejöttét és dátumát (a felelősségvállalás kezdetét) igazoló számla másolatát,
  • a hiánytalanul kitöltött Jegyzőkönyvet, mely a termék és a jármű beazonosításához szükséges paramétereket (modell, típus, gyártási év, motorkód stb.), és a vásárlás adatait tartalmazza,
  • a szakszervizben történt beszerelés, üzembehelyezés igazolását (pl. számla, vagy javítási munkalap másolata),
  • a jótállási jegyet (ha a termék ennek kíséretével lett értékesítve).

Az elbíráláshoz elegendőek a bizonylatok fénymásolatai. Amennyiben a Vásárló nem rendelkezik másolattal, úgy a bejelentés helyén kérheti a dokumentumok másolását. Az Értékesítő az elveszett, vagy sérült eredeti bizonylatokért nem vállal felelősséget.

A bejelentést követően az Értékesítő a meghibásodás tényének és okának feltárása végett bevizsgálja a terméket. Ha az Értékesítő nem rendelkezik a szakszerű bevizsgáláshoz szükséges tapasztalatokkal és technikai eszközökkel, akkor a termék gyártóját, vagy a gyártó által megjelölt szakszervizt bízza meg a bevizsgálással.

Az igény jogosságának elbírálása a vásárlás és beszerelés (üzembehelyezés) körülményeinek, valamint a meghibásodás tényének és okának ismeretében történik.

Ha a rendelkezésre álló adatok és a szakvélemény alátámasztják az igény érvényesítésének jogosságát, az Értékesítő a meghibásodott terméket saját költségén megjavíttatja. Ha a javítás nem lehetséges, vagy aránytalan költséget eredményez, az Értékesítő köteles az árut kicserélni. Ha a csere nem valósítható meg, a Vásárló árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől.

Áru visszavásárlás (visszáru) regisztrált vásárlók részére                                

Az Értékesítő törvényi kötelezettség hiányában is vállalja, hogy az általa folyamatosan raktározott termékeket a vásárlást követő 0 – 60 naptári napon belül, az adott Vásárló az Értékesítőnél rögzített aktuális kondíciós listája szerinti értéken visszavásárolja. A visszavásárlás feltételei függenek a Vásárló vásárlási forgalma és a visszaküldött áru értékének arányától. A visszavásárlás értéke a vásárlást követő 60. naptári naptól (a termék eladhatósági tulajdonságait alapul véve) egyéni elbírálással kerül meghatározásra.

A visszavásárlás feltételei:

  • vásárlási számla, vagy annak másolata
  • a termék és csomagolásának eredeti, sértetlen és használatlan állapota

Amennyiben a termék nem az Értékesítő raktárkészletéből származik, hanem a Vásárló megbízásából az Értékesítő azt beszerezte, úgy a visszavásárlás feltételeit a termék forgalomba hozója határozza meg. Az Értékesítő ezeket a feltételeket érvényesíti a Vásárlóval szemben, a termék visszaszállítási költségének visszavásárlási árból történő levonása mellett.

Ha a Vásárló a termék visszaszállítására az Értékesítő által üzemeltetett kiszállítások egyikét veszi igénybe, a visszaszállítandó termékhez mellékelnie kell az Értékesítő által rendszeresített, megfelelően kitöltött Visszáru kísérőlevelet. A kísérőlevél az Értékesítő visszáru kezeléséhez nélkülözhetetlen adatokat tartalmazza. A Visszáru kísérőlevelet az Értékesítő ingyenesen bocsátja rendelkezésére azon Vásárlói részére, akik jelzik ennek igényét. Kiszállítás alkalmával készpénz visszafizetésre nincs lehetőség, a visszavásárlást az Értékesítő akkor érvényesíti, ha a következő rendelés (visszavásárlással csökkentett) értéke fuvarköltségmentes kiszállítást tesz lehetővé.

Sérült áru kezelése                                                                                               

Értékesítő felelőséget vállal a termékeit szállítás és raktározás közben ért sérülésekért. Az Értékesítő felelőssége a termék a Vásárló részére történő átadásáig tart, az ezt követően keletkezett sérülések az áru átvevőjét terhelik. A Vásárlónak az áru átadása során lehetősége van a termék csomagolását megbontva, annak sérülésmentességének ellenőrzésére. Amennyiben az árun szemmel nem látható, vagy nehezen észrevehető sérülés van, akkor az Értékesítő átvállalja az ezzel kapcsolatos felelősséget.

Ha az áru nem személyesen kerül átadásra (pl.: éjszakai kiszállítás során), annak esetleges sérüléseit a szállítást követő munkanapon, délelőtt 11 óráig jelezni kell az Értékesítőnek . A sérülések okainak vizsgálata érdekében a Szállítmányozó a sérült termékek fényképes dokumentálását várja el, melyet a Vásárló kérésére az Értékesítő teljesít. A dokumentáció elkészítése, a sérült termék az Értékesítő részére történő visszaszállítását követően valósul meg.

Nem raktározott termékek (idegen áru) beszerzése                                         

Az Értékesítő vállalhatja az általa nem raktározott termékek, a Vásárló megbízásából történő beszerzését abban az esetben, ha nem tud raktárkészletéből helyettesítő terméket biztosítani. A megrendelést megelőzően az Értékesítő egyezteti beszállítójával a termék és a vásárlás paramétereit, így a Vásárló ennek tudatában dönthet a megrendelésről. Az Értékesítőt nem terheli kártérítési felelősség abban az esetben, ha a beszállítás időpontját a beszállító nem tudja vállalásának megfelelően teljesíteni.

A beszerzés helyétől és a termék értékétől függően, megrendeléskor az Értékesítő jogosult a vásárlás megvalósulásának biztosítékaként előleget kérni. Az előleg értéke a termék eladási árának 50%-a. A kifizetett előlegről a Vásárló számlát kap, mely a vásárlás teljesítésekor sztornózásra kerül, így a vásárlási számlán a termék teljes eladási értéke szerepel.

Amennyiben a Vásárló visszalép a vásárlástól, úgy az Értékesítő az előleg értékéből fedezi a termék visszaszállításának költségeit. Ha a visszaszállítás nem lehetséges, vagy aránytalan költségekkel járna, az Értékesítő jogosult a szerződés meghiúsulása következtében elszenvedett kárának teljes összegét levonni.

Cseredarabos termékek kezelése                                                                        

Cseredarabos termék vásárlásakor, a termékkel együtt számlázásra kerül a cseredarab értéke is. A cseredarabot az Értékesítő visszavásárolja, amikor a Vásárló azt visszajuttatja, és annak állaga és állapota megfelel a gyártó (felújító) elvárásainak.

A cseredarab visszavásárlásának feltételei:

  • a cseredarab felújítható, törés-, repedés-, illetve sérülésmentes állapota
  • a cseredarab hiánytalan, eredeti csomagolása
  • a cseredarab csomagolásán az eredeti (gyártó által feltüntetett) azonosító jelzéseken kívül más jelölés nem lehet

Adatszolgáltatás és szállítás felelőssége                                                            

Az Értékesítő minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy az általa eladott termék és annak kiszállítása a Vásárló igényeinek megfeleljen. A hibás jármű-azonosításból, adatszolgáltatásból, téves katalógus- és készletadatokból adódó károkért az Értékesítő nem vállal felelősséget. A szállítmány-eltérésből keletkező kárt az Értékesítő az áru értékéig téríti meg a hiány pótlásával, vagy annak értékének jóváírásával.

Fizetési kötelezettség                                                                                           

A Vásárló az áru átvételével kötelezettséget vállal arra, hogy a termék(ek) ellenértékét, az áru átvételekor kapott bizonylaton feltüntetett fizetési határidőben és módon az Értékesítő részére megfizeti. Amennyiben a fizetés nem, vagy nem a megadott határidőre teljesül, úgy az Értékesítő jogosult a késedelem első napjától számított jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő késedelmi kamatot, továbbá a követeléssel kapcsolatos költségeket (Pl.: ügyvédi és behajtási költségek) a Vásárlóra terhelni.

Szállítólevelek a tárgyévet követő naptári évre nem vihetők át, azokat az áru átvételének évében az Értékesítő a megállapodott fizetési határidővel kiszámlázza.

Jogvita                                                                                                                   

A szerződésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a jótállásról szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályait kell alkalmazni.

Felek megállapodnak abban, hogy jogvita esetén megkísérlik a peren kívüli megegyezést.

A peres eljárásokban, a pertárgy értékétől függően a Pesti Központi Kerületi Bíróság, vagy a Fővárosi Bíróság illetéke